چگونه نقطه کور آینه ها را از بین ببریم ؟ ( با عکس )

تنظیم آینه بقل

هنگام یادگیری رانندگی، به‌احتمال‌زیاد به شما آموزش داده‌شده است که آینه‌های اتومبیل را قبل از رانندگی برای اولین بار تنظیم کنید. همچنین احتمالاً در موردتوجه به نقاط کور هنگام تغییر لاین یا پیچیدن، هشدارهای لازم داده شد. بااین‌حال، این امکان وجود دارد که بتوانید آینه عقب را طوری تنظیم کنید که نقاط کور از بین بروند، در این صورت تنها با یک نگاه سریع به آینه، خواهید توانست لاین خود را تغییر دهید. شما بایستی آینه‌های کناری و آینه عقب را طوری تنظیم کنید تا به‌درستی با یکدیگر هم‌پوشانی داشته باشند.

تنظیم آینه‌های کناری

چگونه آینه خودرو را تنظیم کنیم

سر خود را به سمت چپ خم کرده و آینه را تنظیم کنید. تا جایی خم شوید که سرتان تقریباً به پنجره راننده برسد. اگر آینه‌تان به شیوه قدیمی تنظیم‌شده باشد، تقریباً بایستی تمام کناره‌های ماشین در آینه ببینید. آینه را طوری تنظیم کنید که تنها گوشه انتهایی ماشین در آن پیدا باشد. اگر آینه را به‌درستی تنظیم کرده باشید، قسمت انتهایی ماشین بایستی کمتر از یک‌سوم آینه را اشغال کند.

نقطه ی کور در آینه چیست

سر خود را به سمت راست خم‌کنید و آینه را تنظیم کنید. سرتان را تا جایی به سمت مرکز ماشین خم‌کنید که از صندلی جدا نشوید. از همان‌جا، آینه سمت راست را طوری تنظیم کنید که گوشه انتهایی ماشین از سمت شاگرد را در آینه ببینید. مجدداً، مطمئن باشید که انتهای ماشین تنها یک‌سوم آینه را اشغال کرده باشد.

بهترین روش تنظیم آینه بغل خودرو

در صندلی راننده به حالت عادی بنشینید و آینه عقب را تنظیم کنید. این آینه را طوری تنظیم کنید که حداکثرِ پنجره عقب را ببینید. شما نیاز دارید مستقیماً پشت ماشین خود را ببینید؛ سعی نکنید آینه را کج کنید تا دید بهتری از ترددها در هر دو طرف ماشین داشته باشید. آینه عقب برای دیدن چیزهایی است که با آینه‌های کناری قابل‌دیدن نیستند، نه اینکه خطاهای دید آینه‌های کناری در اثر تنظیم نادرستشان را جبران کند.

اطمینان از رفع نقاط کور

تشخیص حدود ماشین در رانندگی

درحالی‌که به حالت عادی در صندلی راننده نشسته‌اید، تنظیمات آینه‌ها را بررسی کنید. شما به‌هیچ‌عنوان نباید قادر به دیدن فضای زیادی از ماشین خود در آینه‌های کناری باشید. اگر همچنان دو طرف ماشین خود را در آینه‌های کناری می‌بینید، مراحل بالا را مجدداً تکرار کنید. شما نیاز دارید آینه‌ها را طوری تنظیم کنید که بیشتر فضای بیرون از ماشین را نشان دهند.

شناخت نقاط کور اتومبیل

پس از تنظیم صحیح آینه‌های کناری، از قابل‌مشاهده بودن زوایای دید اضافی اطمینان حاصل کنید. در این صورت، آینه‌های کناری شما بایستی لاین های بیشتری را نشان دهند. نه‌تنها قادر به دیدن ماشین‌های پشت سر یا کنار خود باشید، بلکه بتوانید آن‌ها را همچنان که به شما نزدیک می‌شوند ببینید و بتوانید نقاط کور خود را از بین ببرید. درحالی‌که شما می‌خواهید با یک نگاه سریع در امنیت کامل لاین خود را تغییر دهید، اکنون دید بهتری از ماشین‌ها و اشیای اطراف خود خواهید داشت.

فنون رانندگی

بررسی کنید ماشین‌هایی که از عقب به سمت شما می‌آیند، هنگام عبور از کنار شما در آینه‌های کناری قابل‌مشاهده باشند. به ماشین‌هایی که از کنار شما عبور می‌کنند، توجه کنید. زمانی که به شما نزدیک می‌شوند، بایستی بتوانید آن‌ها را اول در آینه عقب ببینید. سپس، همان‌طور که از کنار شما عبور می‌کنند، از دید آینه عقب خارج می‌شوند تا زمانی که در آینه کناری مربوطه ظاهر شوند. این دو اتفاق بایستی در امتداد یکدیگر صورت گیرد و به‌محض اینکه ماشین پشتی از دید آینه عقب خارج می‌شود بلافاصله در آینه کناری مربوط ظاهر شود. این اتفاق منوط به از بین رفتن نقاط کور است.

  • اگر یک فاصله زمانی میان خارج شدن از دید آینه عقب و ظاهر شدن در آینه کناری وجود داشته باشد، باید آینه‌های خود را دوباره تنظیم کنید، زیرا هنوز یک نقطه کور باقی‌مانده است.

نکات

1 – آینه‌های خود را نه‌تنها زمان تغییر لاین بلکه مکرراً چک کنید. انجام روش های ذکرشده برای تنظیم آینه‌ها و بررسی مداوم آن‌ها، به شما این امکان را می‌دهد تا بیشتر متوجه ماشین‌ها و اشیای اطراف خود باشید.

2 – توجه داشته باشید که اگر آینه‌های خود را به این شیوه تنظیم کنید، هنگام پارک دوبل بایستی سر خود را بچرخانید، زیرا قادر به دیدن ماشین خود در آینه‌ها نخواهید بود.

3 – مدتی طول خواهد کشید تا با آینه‌های خود که بدین ترتیب تنظیم‌شده‌اند، رانندگی کنید. یک هفته زمان بدهید تا به این شیوه عادت کنید.

4 – اگر آینه عقبتان جدا شد، آن را با چسب بچسبانید.

5 – آینه‌ها را حین رانندگی تنظیم نکنید.

6 – همیشه قبل از تغییر لاین، از بالای شانه‌های خود نگاه کنید. اگرچه این شیوه تنظیم آینه‌ها، نقاط کور بسیاری از ماشین‌ها را از بین می‌برد، اما احتمال دارد موتورسیکلت‌ها، دوچرخه‌سوارها و عابران پیاده قابل‌مشاهده نباشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *